Ласкаво просимо до нашого садка!

Ділимося досвідом

Конспект інтегрованого заняття в старшій групі "Рідне місто - Генічеськ"

Тема: інтегроване заняття в старшій групі «Рідне місто – Генічеськ».

Програмовий зміст: розширити знання дітей про рідне місто в якому вони живуть, дати знання про походження назви міста Генічеськ, історію його заснування; збагачувати знання про «малу Батьківщину», її  пам’ятники та видатні   місця; розширити знання дітей про те, що вирощують і виготовляють у нашій місцевості; формувати пізнавальний інтерес до історії рідного краю; викликати бажання берегти історичні пам’ятники свого краю, а не руйнувати їх; розвивати у дітей пізнавальний інтерес, пам’ять, зв’язне мовлення, вміння аналізувати, робити висновки, вміння слухати один одного; виховувати  любов до Батьківщини, шанобливе ставлення, повагу до людей різних професій.

Обладнання: карта Генічеська, ілюстрації вулиць, портрети видатних людей міста, книжка –  альбом «Генічеськ – рідне місто», дидактичні ігри «Де я побував?», «Що із чого?», матеріал для виготовлення янгеляток.

 

Хід заняття:

Вихователь:

Усі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно підіймати,
На занятті не дрімати,
А знання мерщій хапати –
Щоб не було нам мороки.

Молодці, всі приготувалися працювати! А зараз послухайте вірш і подумайте, про яке сонячне місто в ньому йдеться.

Азовське море. Піниться блакить,
Крикливі чайки падають на хвилі,
Красу таку не можна не любить
А надто в літні пляжі гомінливі,

Де сонце нас об’єднує усіх,
Ми, як один,— громада промениста —
Гостинно хвилі котяться до ніг
З відкритим серцем сонячного міста.

Діти: Генічеськ!

Вихователь: Так, діти, дійсно, у вірші йдеться про наше сонячне, гостинне прекрасне місто – Генічеськ! А написав цей вірш генічеський поет Віктор Железняк.

-        В якій країні наше місто розташоване?

Чим славиться наше місто? Чим воно багате?

-За що ви любите своє місто?

Розповідь  вихователя.

Найкраще місце на землі те, де ви народилися і живете. Тут живуть рідні і близькі вам люди. У нас є все: і Азовське море,  і безмежні ниви, на яких колосяться жита і пшениця,  школи і  музеї,  кінотеатр і бібліотеки. Жити на рідній землі – велике щастя. Кожен з вас повинен цінувати це. Місто, в якому ми живемо – це маленька частинка нашої рідної України. Це наша рідна земля, рідний край, рідна домівка, рідна Батьківщина.

Вихователь: Давайте спробуємо знайти наше місто на карті України.

- Назвіть офіційні символи нашого міста?

(Розглядають герб і прапор Генічеська)

Герб: На синьому щиті розташовано якір та  маяк від якого горизонтально в дві сторони відходять два промені. Навколо маяку зображено корабельний штурвал та два осетри. Щит обрамлено декоративним картушем з колосків та  стрічок. На верхній малій стрічці напис 1784 (рік заснування Генічеська), на нижній більшій напис “Генічеськ“. Герб увінчано срібною мурованою короною.

 

Вихователь: А чи знаєте ви, діти, чому наше місто називається саме Генічеськ?

– Походження назви «Генічеськ» пов’язують з татарським «дженічи» — тонкий, а зараз саме так називається протока, хвилі якої омивають міські пляжі.

Демонстрація книжки-альбому «Моє рідне місто».

– Як називається головна вулиця міста?

– На якій вулиці  розташований дитячий садок?

– В честь кого названий наш парк культури та відпочинку?

Дидактична гра «Де я побував?». (використати фотографії знайомих місць  Генічеська)

Дидактична гра-інтерв’ю «На якій вулиці я живу» (діти називають свою  домашню адресу)

Вихователь: Діти, кожного дня ви ходите по знайомих вулицях. А які будівлі можна побачити на вулицях нашого міста? (Магазини, пошта, аптека, лікарня, школа, бібліотека, дитячий садок).

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА:

Я в Генічеську  живу

Своє місто я люблю!  (руки в сторони)

Є високі тут будівлі,   (руки вгору)

Парки є у нас чарівні (руки через сторони вниз)

Є тут школи і садочки.

Ростуть діти, мов грибочки (присісти, руки  перед собою, встали)

Як навколо подивлюся, (повороти в сторони)

Усім серцем усміхнуся!

Своїм містом я горджуся (руки до грудей)

Йому низько поклонюся.  (уклін)

Вихователь: Діти, а на якому транспорті можна потрапити в наше місто? (Електричка, автобус, маршрутне таксі)

А який ще міський транспорт ви знаєте?

Діти: трамвай, метро, тролейбус, автомобіль.

Дидактична мовна гра: «Передзвін»

А правила такі: я буду згадувати, яким я  пам’ятаю наше місто влітку, а ваше  завдання – пригадати, яким  місто було взимку:

– Влітку Азовське море синє та тепле, а взимку…покрите кригою, холодне.

– Влітку в місті багато квітів, а взимку…..багато снігу.

– Влітку був салют на день Незалежності, а взимку…..на Новий рік.

– Влітку місто святкує свято Івана Купала, а взимку …..Водохреща.

– Влітку люди їздять на велосипедах, а взимку ……на санчатах.

– Влітку багато людей відпочивають на пляжах, а взимку здебільшого сидять вдома.

Вихователь: А ще, наше місто  славиться  своїми земляками – героями -воїнами,  спортсменами, художниками, письменниками та поетами.

Ось, наприклад, цю чудову картину «Синє море» написав генічеський  художник Булаш Олександр Васильович .

А це – Хничов Герман Анатолійович, заслужений майстер спорту по стрибках на батуті.

На цій фотографії – поет Віктор Железняк, вірш якого ви прослухали на початку заняття.

Славні імена наших земляків навіки вписано в історію  нашого міста.

Вихователь:

– Генічеський район також багатий широкими ланами та  сільськогосподарськими угіддями. Вирощують на полях пшеницю, жито, ячмінь, овес, горох, кукурудзу, цукровий буряк, соняшник. На луках випасають корів та телят, вигодовують свиней та овець. І все це вирощують селяни – трударі полів та ферм. Потім свою продукцію везуть у місто на переробні підприємства.

Дидактична гра «Що із чого?».

З жита роблять … ( борошно, хліб, корма для худоби).

З овса… (толокно, їжу для коней, дитяче харчування, дієтичну крупу «Геркулес»).

З кукурудзи… (борошно, олію, корм для худоби, використовують у салати).

З соняшника… (олію, халву, макуху, смачне насіння).

З яблук та груш… (сік, варення, повидло, джеми, компоти, сухофрукти).

З цукрового буряка… (цукор, патока, корм для худоби).

– Хто це все вирощує і виготовляє?

Славні трудівники полів і ферм. Низько вклоняємось їм за чесну і самовіддану працю.

Вихователь: А хто піклується про красу нашого міста?  (Дорослі садять дерева, квіти. Забирають сміття).

Правильно. Дорослі намагаються зробити наше місто красивим і затишним. Хочуть, щоб усім людям жилося весело і цікаво в нашому місті. Тому ми повинні берегти те, що зроблено руками дорослих, дотримуватися чистоти і порядку.

– А хто оберігає наше місто, дбає  про те, щоб на нашій землі був мир?

– Воїни!

– Так, дійсно, в нашому місті є військова частина, де українські воїни  з гідністю несуть свою службу. У всі часи захищати рідну землю було справою честі та гідності мужніх людей.

Тож давайте  разом з вами напишемо листа нашим військовим, побажаємо їм  бути здоровими, міцними та сильними, захищати нашу країну від ворогів. А до листа покладемо ще й подаруночки, виготовлені своїми руками -маленьких янголят, які будуть оберігати наших  захисників.

(Діти пишуть листа разом з вихователем, виготовляють янголят власноруч).

Підсумок заняття.

Вихователь: Про що ми з вами сьогодні розмовляли? За що ви любите своє місто? Що вам сьогодні на занятті найбільше сподобалося?

 Вихователь

Корнєєва Світлана Вікторівна