Ласкаво просимо до нашого садка!

Ділимося досвідом

Конспект розваги в старшій групі "Віночок вити - життя любити"

віночокТема: заняття - розвага "Віночок вити - життя любити" 
Програмовий зміст: поглибити знання дошкільнят про український віночок, про значення квітів та розташування срічок у ньому; розвивати зв’язне мовлення та логічне мислення, пам'ять; виховувати патріотичні почуття, інтерес д народних оберегів, любов до України.

Хід заняття:

(Діти заходять до прикрашеної зали під музику.)

Діти: Добрий день, любі гості! Ми завжди вам раді! Адже не даремно кажуть – «Гість у дім, радість в нім!».

Сідають на стільці півколом.

Вихователь: Велика і красива земле - Україна. Неозорі стежки, зелені Карпати, кущі, лани. Ми дуже любимо свою рідну землю. Кожна доріжка, деревце, колосок, квітка – невід′ємні частини природи. Її багатства і краса, без яких нам не прожити.

Пісня «Я – україночка».

Вихователь: А сьогодні ми зібралися з вами на зустріч із квітами. Квіти – окраса будь – якого свята, найкращий подарунок для дітей і дорослих, а дівчата завжди прикрашали себе віночками з квітів.

Український віночок здавна вважається дівочою красою, оберегом кожної дівчини. Починали носити віночки з трьох років і до самого весілля, коли він замінявся хустиною. Перший віночок плела мати, кожен рік – додавалося по квітці, і у 7-ми річної дівчини – красуні у віночку мало бути 7 квітів, а усього у віночку 12 квіточок. А що про віночок у народі кажуть?

Діти: Віночок вити – життя любити.

Вінок – це не просто краса, а й шановний оберіг, знахар душі.

А сьогодні ми сплетемо свій український віночок і познайомимося з його квітами.

Звучить музика. Ведуча починає плести вінок.

Виходить перша квітка Барвінок.

Барвінок до вінка в’яжи,

У квітці цій – життя душі.

Як небо квітка ця блакитна,

В вінку займає місто гідне.

Морозом квітку цю не вб′єш,

Людська душа – безсмертна теж.

Барвінок у віночку є

Він наче неба додає.

Вихователь: Бачите, діти вже перша квітка проситься до нашого віночка – це барвінок. Вона дуже смілива. Бо взимку має зелене листячко, навіть під снігом. А що ж символізує ця квітка?

Діти: Життя, безсмертя людської душі.

Вихователь: А яка ж наступна квітка піде до нашого віночку?

Виходить дівчинка – волошка. Читає вірш.

Волошка – це квітка, що вміє дружити,

Згадай лише, як вона дружить із житом.

Волошка в свята нас церковні вітає,

В відварі з волошок нас мати купає.

Вплітають до вінка волошку. Виходить хлопчик - соняшник.

Вихователь: А ось наша диво – квітка – соняшник.

Соняшник:

Я парубок вродливий,

Дуже гарний, не шкідливий.

Цвіт до соня повертаю,

За те й назву свою маю.

Вихователь: І цю квіточку вплетемо у віночок.

Вибігає Мак.

Мак: Як без вишні не садок, так без маку не вінок.

І червоний. І стрункий, і свіжесенький такий.

Вихователь: Діти, а що символізує мак у віночку?

Діти: Мак символізує любов та печаль.

Дитина: У народі кажуть, що мак вплітали у вінок, щоб він оберігав думку та сон.

Вихователь: Так, вплетемо і ми мак до віночка українського.

Рухлива гра «Подоляночка».

Виходить  дівчинка – калина.

Вихователь: Хто ти, дівчинка маленька?

К.: Українка молоденька.

В.: А як же тебе звати?

К.: Щоб дізнатися, як мене звати – треба загадку відгадати.

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті,

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду. (Калина).

Калина:

До вінка вплетем калину –

Нагадає хату рідну.

Нагадає землю рідну,

До вінка вплетем калину.

І в усій красі дівочій

Україна дуже хоче

У вінку калину мати

Не забудьмо рідну хату.

Вихователь: Калина – це символ рідної хати, землі батьківської, отчого дому…

Калина: А ще краси дівочої.

Вихователь: Так, а краси без чистоти не буває. Тому наступна квітка – символ дівочої красоти.

Ромашка:

Пелюстки біленькі,

Жовта серединка,

Ця ромашка ніжна,

Як мала дитинка.

Простягла до сонця

Зелений листочок.

Проситься ромашка

До нас у віночок

Вихователь: От і біленьку ромашку вплетемо до вінка. Ось і сплели ми віночок, кожну квіточку вам показали.

А чи звернули ви увагу, що усі квітки у віночку – лікарські рослини. Всі вони вміють лікувати людину. І ще кожна квіточка – це оберіг від лихого ока.

Вихователь: Ось який він український віночок. Він і лікує, і оберігає. Адже якщо кожна квіточка у ньому – оберіг, то і сам віночок не може не оберігати.

Дитина: Значить ми вже закінчили робити вінок?

Друга дитина: Та який же віночок без стрічечок?  Треба їх побільше нав’язати.

Вихователь: Зачекайте, не можна прив’язувати до віночка будь – які стрічки. Кожна із стрічок у вінку теж має своє місце та значення. А ще стрічки бережуть волосся від чужого ока, тому в'язати їх треба довгими, що закривали дівочу красу.

Звучить музика. Виходять дівчата – стрічки.

Вихователь: Наша зустріч закінчується, але пам′ятайте, що кожна квітка потребує охорони та любові. Тому бережіть квіти. Не зривайте їх даремно. Бо вони – частина природи, а значить і життя.

Люби природу не як символ душі твоєї,

Люби природу не для себе, люби для еї.

Квіти – це історія народу,

Квіти – це наша природа,

Квіти – це ми!