Ласкаво просимо до нашого садка!

Ділимося досвідом

Комплексне заняття з розвитку мовлення та математики "Подорож по казках"

Програмовий зміст: узагальнити та закріпити знання дітей про казки; розвивати зв’язне граматично правильне мовлення, вміння давати відповіді повним реченням.

Хід заняття:                                                                                                      

Організаційний момент. Дітям прийшло до групи звуковий лист:«Доброго дня, дітки! В нашій Країні Казок сталося лихо – Змій Горинич зачарував принцесу. І вирвати її з полону можно тільки тоді, якщо будеш робити добрі вчинки. Тоді його серце стане добрим і він її відпустить. Допоможіть будь – ласка!».

На нас чекають пригоди. Вирушаємо в дорогу. Щоб не сумувати, пригадаємо пісеньки Веселого Язичка.

Вітерець у лісі: -ш-ш-ш-.

Прилетів комарик: -з-з-з-.

Заспівав жук: -ж-ж-ж-.

Ось ми й у чарівному лісі. Давайте заплющимо очі послухаємо звуки природи (спів пташок – релаксація).

А зараз проведемо математичну розминку. Я ставлю запитання, а ви швидко даєте відповідь:

-         Скільки сонечків на небі?

-         Скільки очей у пташки?

-         Скільки колес у машини?

-         Скільки пальців на руці? А на нозі?

Діти, подивіться, що за будиночок. (Зявляється лялька)

Доброго дня, діти. Я чарівниця. Проживаю у чарівному лісі. Перед тим, як відправитися далі відгадайте загадки. Дидактична гра «Загадковий годинник». Хто з дітей дає правильну відповідь, показує стрілкою на малюнок.

 На городі виросла,

Восени велика стала.

Дід почав усіх гукати: «Час красуню витягати». («Ріпка»)

 

Що за хатка на узліссі?

Вся ворушиться, дрижить.

Тут і вовк іде, й ведмідь.

Й кожен в хатці хоче жить

Та вже тісно їм усім –

Ось – ось –ось і трісне дім. («Теремок»)

 

Що втекло від баби  з дідом –

Не сиділось на вікні.

А зустрілось з зайченятком

Й ну співать йому пісні. («Колобок»).

 

Я бичок – бочок.

Смоляний в мене бочок.

Із соломи дід зробив

Бік смолою засмолив.  («Солом’янй бичок»).

 

Сидить півник на печі,

Їсть смачненькі калачі.

Тут лисичка прибігає,

Мерщій півника хапає.

Біжить котик рятувати,

У лисиці півника забрати. («Котик і Півник»).

Чарівниця дає діткам чарівний клубочок. Вихователь кидає клубочок. Він зупиняється біля казки «Колобок». Дидактична гра «Підбери та назови».

(Діти вибирають геометричну  фігуру та співвідносять її з предметом. Називають форму.).

Фізхвилинка.

Вихователь: Ось пішов дощик. Як він крапає? (діти спочатку повільно, потім швидше стукають пальчиками по ладошці).

Крапля раз, крапля два

Дощик землю полива.

Хай гарненько виростає

Після дощику трава.

Крап – крап, крап – крап,

Дощику, ти припускай.

Крап – крап, крап – крап,

Парасольки розкривай.

 Вихователь: Діти, дивіться, ми стрибали і стумочок замочив наш клубочок. Щоб далі йти, ви загадки відгадайте та частини доби у

Знайте. (вихователь роздає дітям набори фішок: сині – вечір, білі – день, помаранчеві – ранок, чорні – день).

Сонце встало. Що робить воно?

Дощ розігнало і світло дало. (ранок).

За горою сонце зникло

Зі своїми промінцями.

Таня хутко смик за нитку –

В домі світло запалало. (вечір).

Чорне сукно лізе у вікно. (ніч).

Звечора засинає, вранці оживає. (день).

Вихователь: Молодці. Ось вже наш клубочок висох і можна йти далі. Кидає клубочок. Зупинка біля казки «Котик і Півник». Проводиться гра «Розмалюй півника», «Перевір себе» (рахунок у межах 5).

Слідуюча зупинка біля казки «Коза – дереза» . Діти  промовляють чистомовки.

За – за – за – прив’язана коза.

Зи – зи – зи – мало трави у кози.

Зі – зі – зі – дали ми траву козі.

Мовно – логічна вправа «Так чи не так».

Вихователь: Ось ми і виконали всі завдання. І мабуть тепер зможемо врятувати принцесу.

Виходить із-за ширми принцеса. – Дякую вам, дітки, що врятували мене від Змія. Ви виконали стільки завдань та зробили добрих вчинків, що серце його розтануло і він відпустив мене. А вам на згадку передав сюрприз – різнокольорові повітряні кульки. Роздає усім дітям повітряні кульки.