Ласкаво просимо до нашого садка!

Ділимося досвідом

Інтегроване заняття в старшій групі "У світі професій"

Тема: Інтегроване заняття «У світі професій» (у формі гри «Що? Де? Коли?»).

дзигаПрограмовий зміст: Закріпити знання дітей про працю дорослих. Уточнити уявлення про найбільш доступні й необхідні для розвитку їх соціального досвіду види праці дорослих. Простежити взаємозалежність у роботі людей різних професій; необхідність виконання своїх трудових обов′язків для отримання потрібного результату. Активізувати словник дітей назвами професій; стимулювати вживання прислів′їв про працю. Удосконалювати вміння складати творчі розповіді за темою. Розвивати у дітей фонематичний слух, творчі здібності; інтерес до праці конкретних працівників тих чи інших професій; вміння співпрацювати. Формувати навички спілкування із знайомими та незнайомими людьми; виховувати почуття радості за свої та чиїсь успіхи, підбадьорювати та підтримувати у різних ситуаціях своїх товаришів. Розвивати логічне мислення, вміння висловлювати та доводити свою думку. Виховувати відчуття гордості за своїх батьків, повагу до праці дорослих, бажання наслідувати їх у посильних справах.

Хід  заняття:

-        Доброго ранку, доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки,

Кивають голівки

І сяють усмішки!

Діти:- Доброго ранку, доброго дня!

-        Щоб наші гості краще познайомились з вами, розкажіть трішки про себе.

 1. Не ледачі ростемо!

Руки в нас умілі,

Будем зміною батькам,

В кожнім добрім ділі.

2. В країні нашій стільки справ,

І все таке цікаве,

А я ще досі не добрав

Яка найкраща справа.

3. Літак між хмарами водить,

У шахті працювати,

Хліба ростить, сади садить,

Будинки будувати.

4. Просторі стеляться шляхи,

Навкруг широкий обрій.

Нам все відкрито у житті,

Аби учились добре.

- Кажуть , що вибір професії – це друге народження людини. Від того наскільки влучно ти обереш свій життєвий шлях, залежить , яке місце в суспільстві ти будеш посідати. І хоч зараз наші дітки ще зовсім невеличкі, але вони вже мріють про те ким стануть коли виростуть, яку професію оберуть.

- А що таке професія? ( Професія - це робота, яку людина для себе обрала; справа, якою людина займається в житті ).

- Дізнавшись, якими питаннями ви переймаєтесь, дорослі – представники різноманітних професій запросили вас прийняти участь в інтелектуально – розвивальній грі «Що? Де? Коли?». Ви згодні прийняти запрошення?

- Тоді запрошую вас до гри ( діти проходять; сідають за столи; в центрі стіл з полем розподіленим на сектори в яких розкладені конверти з завданнями; дзиґа зі стрілкою, мультимедійне обладнання ).

(Перед початком гри проводиться психогімнастика).

- Ось зібралися ми в круг,

Я твій друг, і ти мій друг.

Міцно за руки візьмемось,

І друг другу посміхнемось!

  Ведуча обертає дзигу, обирається лист з завданням, яке діти виконують. На листах картинки з зображенням знаряддя праці тієї, чи іншої професії, завдяки яким діти мають змогу здогадатися від людини якої професії він надійшов.

Завдання: Лист від будівельника.

- Рівно цеглу викладає,

Дах старанно покриває,

Каменяр і покрівельник,

Носять назву будівельник.

Д\гра «Для кого будівельник побудував будинок?»

(Українець – хата; ескімос – юрта; росіянин – ізба; китаєць – пагода; індієць – вігвам. ( парні картинки ).

хто де живе

  1. Лист від вчителя.

 - Прийдуть до школи діти малі,

Там їх зустрінуть учителі,

Будуть навчати читати ,писати,

І один одному допомагати.

-        Яким повинен бути вчитель? (відповіді дітей ).

Д\гра « Що переплутали діти?»

  1. Лист від художника.

 - Художник чудові картини малює,

В музеї милуюсь пейзажами я ,

Там рідна природа, річки і долини,

Лани золоті, Україно моя.

Що робить художник? Як називаються жанри картин, які намалював художник? ( натюрморт, пейзаж, портрет).

Гра « Знайди відмінності».

дівчинкаа

  1. Лист від міліціонера.

Розповідь: - Міліціонерів всі бачать кожного дня на вулиці. У них особлива форма, суворий вигляд. Тому що вони стежать , щоб скрізь був порядок.

-        Що роблять міліціонери? Яким треба бути , щоб стати міліціонером?

Д\гра «Допоможіть знайти злочинця».

знайди

Лист від архітектора.

 - Треба знати, що без плану

     Не збудуєш і майдану,

Точно вирахує вектор,

     Геніальний архітектор.

-        Що робить архітектор? (Відповіді дітей ).

Д\гра « Склади будинок». (розрізні будинки школи, палацу, цирку, магазину музичних інструментів ). Діти працюють в групах, пояснюють, як ці будинки можна використовувати.

Лист від листоноші  (чорний ящик ).

- Хто розносить нам листи,

Телеграми і газети?

Ой, важка у нього ноша!

Це звичайно листоноша.

Д\гра «Професії посварилися».  Діти вибирають по дві ілюстрації із зображенням професії і розмірковують, яким чином вони пов′язані.

(Будівельник збудує пекарю будинок, а пекар спече будівельнику печиво тощо).

Лист від матусі - бібліотекаря. ( Відеолист ).

-        Добрий день діти! Я хочу розповісти вам про свою професію. Ось заклад в якому я працюю, можливо ви його впізнаєте. ( Будівля школи ).  А зараз ми відвідаємо мій кабінет. Подивіться скільки тут книжок, всі вони охайно розташовані на полицях. До мене приходять школярі  і я допомагаю знайти потрібну їм книгу, журнал чи іншу інформацію. Я роблю це швидко за допомогою картотеки, в якій всі книжки розміщені за літерами алфавіту. Ви здогадались як називається моя професія ? ( Припущення дітей ).

-        А зараз моє завдання: зробіть каталог книжок про професії на літери А і П.

Д\гра «Каталог книжок». ( Діти отримують книги з ілюстраціями до професій і розміщають їх на відповідних полицях з літерами А і П, пояснюють свій вибір).

А: - Архітектор, Агроном, Аптекар, Акробат, Астроном.

П: - Продавець, Перукар, Пожежник, Пекар, Пілот.

Лист від вихователя. -Шановні діти, я приготувала для вас прислів′я про працю, спробуйте їх пригадати. ( за мнемотехнікою ).

« Бджола мала, а й та працює».

« Риба у воді, а людина у труді».

« Птиця створена для польоту, а людина для праці».

« Маленька праця краща за велике безділля».

Музична пауза.

Лист від журналіста. Чорний ящик, в ньому мікрофон.

-        Кому потрібен мікрофон? Хто першим дізнається новини і приносить їх в редакцію? (Журналіст).

   Журналісти подорожують за новинами по всьому світу, беруть інтерв′ю,  розповідають найцікавіші новини. Пропоную  уявити себе поруч із журналістом і відвідати найцікавіші куточки світу. (Мультимедійна презентація ).

-        А зараз я хочу взяти інтерв′ю увас.

Мовна гра – діалог « Інтерв′ю». Діти розповідають за запитаннями про обрану професію, місце роботи, які дії будуть виконувати, чому обрали дану професію.

Спитай у тата і у мами, які професії у них?

Професій різних є чимало, сповна їх вистачить на всіх.

Та є одна з поміж професій, якої вчаться всі в житті.

Вона для кожного найперша, якої вчитимешся й ти!

Учитель, лікар чи геолог, письменник, слюсар чи кресляр.

Всі називають головною, одну професію - дошколяр!

Бо всім відомо, що без знань, не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть!

-          Діти, я сподіваюсь, що коли ви виростете і оберете свою професію – станете гарними спеціалістами і працюватимете на благо  нашої держави.

Вихователь Осипенко О.Л.