Ласкаво просимо до нашого садка!

200 років з дня народження Т.Г.Шевченка

Комплексне заняття в середній групі "Любимо Шевченка!"

Програмовий зміст: поглиблювати знання дітей про життєвий та творчий шлях Т.Г.Шевченка, познайомити із віршем Т.Г.Шевченка «Тече вода з-під явора»; уміти самостійно створювати характерний для керамічного посуду візерунок, добирати кольори, властиві даному розпису; розвивати пам'ять, увагу, розмовну мову; виховувати любов до краси поетичного слова, шанування пам’яті письменника, патріотичні почуття, самостійність.

Матеріал: портрет Т.Г.Шевченка, прикрашений рушником, ілюстрації до твору, збірка творів Т.Шевченка, програвач, виставка виробів декоративно – ужитого мистецтва, фарби, пензлі, вода, підставки, серветки, глечики, куманці.

Хід заняття:

На дошці перед дітьми портрет Т.Г.Шевченка.

Перед заняттям вихователь проводить з дітьми бесіду:

Діти, скажіть будь – ласка, яку знаменну подію відмічає український народ на початку березня?  9 березня  - день народження Т.Г.Шевченка - відомого сина нашої української землі.

Подивіться, хто це на портреті? А чому портрет прикрашений вишитим рушником? Хто знає, чим відомий Шевченко?

Ви хочете послухати розповідь про письменника? (Розповідь вихователя).

Тарас Григорович Шевченко народився дуже давно в селі Моринці на Черкащині. Народився він в великій сім’ї. Його батько був кріпаком.  Кріпаки – це люди, які були власністю свого господаря. А господарями були багаті поміщики. Вони мали великий дім, поле, купу грошей. А на них з раннього ранку до пізньої ночі працювали кріпаки. Від багатіїв вони могли відкупитися тільки грошима, яких в них зовсім не було.

Малий Тарас ріс в багатодітній сім’ї. Змалечку любив малювати, складати вірші. Він бачив, як тяжко живеться людям і йому було боляче дивитися на них. Його мрією було  бути вільним та вчитися.

   Почав писати перші вірші Тарас ще в дитинстві. І були вони про народ, про природу та красу рідного краю. І от, коли йому було двадцять чотири роки друзі викупили його у господаря. Все своє життя Тарас Григорович присвятив зображенню українського народу у поезії, малюнках. Багато уваги приділяв малюванню природи українського краю, села, яке дуже любив. Кожен вірш Шевченка, мов пісня - милозвучний та гарний. а багато з його віршів композитори поклали на музику, і вони стали справжніми піснями. Так із віршем, який називається «Тече вода з-під  явора» (читання супроводжується показом ілюстрацій). потім діти прослуховують аудіозапис пісні (музика А.Філіпенка, слова Т.Шевченка).

Тече вода з-під явора

Яром на долину.

Пишається над водою

Червона калина.

Пишається калинонька,

Явор молодіє,

А кругом їх верболози

Й лози зеленіють.

Тече вода із-за гаю

Та попід горою.

Хлюпощуться качаточка

Помеж осокою.

А качечка випливає

З качуром за ними,

Ловить ряску, розмовляє

З дітками своїми

Вихователь читає вірш, пояснює значення незнайомих дітям слів.

Бесіда за змістом вірша. Вивчення напам’ять.

Діти, Тарас Шевченко також дуже любив українські пісні, ігри. Часто слухав їх малим. Давайте поводимо хоровод «Ой, на горі мак» (українська народна гра).

Діти, до дня народження Т.Шевченка в садочку організуються багато заходів. Давайте і ми з вами зробимо виставку в  нашій  групі. Я пропоную прикрасити керамічний посуд українським декоративним орнаментом. Згодні? Ось зараз подивіться на керамічні вироби і згадайте, які характерні особливості мають ці  вироби? (зразки опішнянської, косівської, київської кераміки).

А зараз, пропоную вам самим  придумати візерунок і розфарбувати свої вироби.  (діти працюють під мелодію). Індивідуальна допомога дітям.

Молодці, діти, всі працювали активно і думаю , що в групі ми зробимо чудовий куточок з ваших робіт і вони сподобаються вашим батькам і нашим гостям.

Діти! Коли Т.Шевченко вмирав, він попросив поховати його на Україні. Своє прохання він заповів у вірші, яке ми знаємо як відомий на весь світ «Заповіт» (читає дівчинка).

Як умру, то поховайте

 Мене на могилі,

 Серед степу широкого,

 На Вкраїні милій,

 Щоб лани широкополі,

 І Дніпро, і кручі

 Було видно, було чути,

 Як реве ревучий.

Поховайте та вставайте,

 Кайдани порвіте

 І вражою злою кров'ю

 Волю окропіте.

 І мене в сем'ї великій,

 В сем'ї вольній, новій,

 Не забудьте пом'янути

 Незлим тихим словом.

А зараз можете розглянути вироби, та прикрасити виставку.